Mottó

" A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel."

2014. szeptember 14., vasárnap

Süni torta






Ez a recept lett a nyerő a sok közül. Persze nem szó szerint, hiszen én jellemzően mindent kicsit másképp, mint az elő vagyon írva... :o)))))


Először a krémet készítettem el, mert annak kell pár óra pihenés a hűtőben, mire elnyeri végleges formáját, ízét. Régóta használom ezt a  Kiskukta-receptet, nálunk ez nagyon bejött.

Krém alapanyagok. A cukor a tojások alatt van... :o))



Gőz fölött megfőztem a cukrot és a tojást.



A még forró alapba belekevertem az összedarabolt csokit, a cukrozatlan kakaóport, és a rumaromát.


Amikor ez készen volt, szoba-hőmérsékletűre hűtöttem, és ment a hűtőbe pihenni. (Nálam ez egy éjszakai szokott lenni.)

Ezután következett a piskóta. 



Amikor kihűlt, folpackba csomagoltam, és ezt is félretettem másnap reggelig.


Következett a torta legizgalmasabb része: a mandulaforgácsok olvasztott csokiba forgatása. 

Kiszámoltam (!) kb. 300 darabot, és nekiláttam.

Nálunk nem szeletelt mandulából, hanem mandula-forgácsból készültek Sün Soma tüskéi.










Mire ezzel elkészültem, éjjel negyed három volt (najó, de este kilenc körül kezdtem sütni-főzni), így elmentem aludni. :o)))
/Papusom tegnap este, miután elmentek az utolsó vendégek is, megkérdezte, a sün tüskéit hol vettem? Vajon hol volt az előző 24 órában? :o))))/

Másnap reggel, a jól áthűlt csokikrémbe belekevertem a nagyon puha vajat. Így lett teljesen készen. 



Elkezdődhetett a torta összerakása. 

Papír-mintát tettem a piskótára, körbevágtam. 



Majd a sün-formákat még két lapra vágtam.




Megkentem csokikrémmel*.





Végül következtek a tüskék/szemek/szájacska.







A szája kicsit morbid lett,  lehetne kisebb, vagy mifene, de az is a mienk, Zsebi nem reklamált. 

Nagy öröm volt Sün Somát meglátni és megenni, oszt ráadásnak még volt egy túró rudi torta is. :o))))






*A krémből szokás szerint dupla adagot készítettem, de most ez soknak bizonyult. A maradékot, ma reggel nyalakodta el a család apraja-nagyja. :o)))))



4 megjegyzés:

  1. Igazán nagyon klassz lett!
    Biztosan finom is volt. Kár, hogy a Neten nem jön át az illata, sem az íze. De hát ezért kaptuk a képzelőerőt. :o))

    VálaszTörlés
  2. Ezt érzetem ahogy néztem, hogy élvezted a készítését. Csak nekem rossz ránézni, már napok óta tortára, sütire vágyom, erre itt ez a merénylet ellenem.

    VálaszTörlés