Mottó

" A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel."

2014. december 21., vasárnap

Ágnes asszonynak...



Jocókám mexikói husija…


Most, hogy írni készülök róla, jut eszembe, hogy milyen régi ez a receptem ...
Akkoriban nagyon kezdő, de már családos menyecske voltam, karácsonyi vacsorára vártam a népemet.  Törtem az agyam piszkosul, hogy mifenével lepjem meg őket, hogy kaja után, pilledten csak annyit tudjanak kinyögni : húúú, de finom volt...
És akkor érkezett az öcsém, az egyszemélyes  felmentő sereg, s ajánlotta figyelmembe, mint nem hétköznapit.

Eredetileg disznóhús, leginkább comb kell hozzá, de készítettem már pulykából is. 
Ja, és römertopfos  kaja ...
A husi pácolásával kell kezdeni. A kb. egy-másfél kilós (annál nagyobb ne legyen, mert nem fér a römerbe!) combot sózom, majd bekenem az alábbi katyvasszal:1  nagyobb flakon ketchupot, olajat, mustárt, borsot, sót összekutyulok. Jó nagy darab fóliát terítek az asztalra, arra egy adag pácot, beleállítom a husit jól összekenem a maradék páccal, és óvatosan a fólia fogságába rejtem az egészet, úgy, hogy ne folyjon szanaszét, aztán legalább egy éjszakára hűtőben érlelem.

Másnap, míg a  cserép-edény ázik (az előírt módon), összeállítom a köretet. Egy kilós csomag fagyasztott mexikói zöldségkeveréket, egy, a levétől lecsöpögtetett konzervkukoricát, egy nagyobb fej nagyon apróra vágott vöröshagymát összekeverek. A Römer alját áztatás után kibélelem szeletelt bacon szalonnával, ráteszek egy jó maroknyit a zöldség-keverékből. Majd jön a pácolt husi, erre megint a zöldségmix, megszórom aprított gombával, és az egészet leterítem újabb pár szelet baconnel. Ha kisebb a hús, belefér az összes zöldség.... ha nagyobb, akkor nem. Nálunk abból is dupla-tripla adagot kell csinálnom, mert a fiúk baromira szeretik, így aztán nem is próbálkozom, hogy belesuvasszam a cserépbe, a nagy részét külön lábosban készítem el.

A hagyma mennyisége is ízlés-függő… nálunk hagymás a nép.
Bevallom, az eredeti receptben a kukorica külön nem szerepelt, de mivel azt IS nagyon szeretik erre mifelénk, hát gondoltam el nem romlik tőle, bátorkodtam bőven kiegészíteni vele a zöldségkeveréket...
Minimum két óra a sütése, de inkább több... ez is függ a hús nagyságától. Szánjatok rá időt bőven. Aki esetleg nem ismerné : a cserépedényhez nem kell előmelegíteni a sütőt, azzal együtt forrósodjon szépen.

Nemcsak finom, szépen lehet tálalni is... 


Nos, én így csinálom... még nem volt panasz... nyami-nyami...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése