Mottó

" A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel."

2014. december 12., péntek

Unicum*









- Képzeld nagyanyóóóó, ma van a születésnapod!
- Bizony! Most egy születésnapos mamával beszélsz telefonon. :o))))
- És Anyával veszünk virágot neked, és van tortád! Láttam a hűtőben. Én is kaphatok belőle?

Szóval tegnap szülinap volt. Voltak jelei, hogy meglepetés készül, annyira nem ért váratlanul Zsebgyerek telefonja, deazééé nagyon meglepődtem, mintha... :o)))) Persze lett meglepi is: fogalmam sem volt mit főz Ilcsi, és milyen torta készült.
Finom volt az ünnepi vacsora, és issssteni lett a torta**! Nyammmmmm!

Vasárnap folytatjuk az ünneplést, egy jó kis együttléttel. Jön a család apraja nagyja.

Aztán van még az is, hogy közeleg a karácsony. Kapok ajándékot innen is, onnan is.
Tegnap, a munka végeztével, a néni szabadkozva nyújtotta át a borítékot. Nem tudja jól tette-e... és nagyon izgul, elfogadom-e... és mit gondolok majd... és.... és... Elképedve néztem rá, nyitottam ki a borítékot. Egy csodaszép, nagyobb méretű karácsonyi lap volt. Gyönyörködve néztem, forgattam a kezemben, J meg toporgott mellettem, nyissam már ki, nézzem meg belül is.
Szétnyitottam.
Két darab jegy esett az ölembe.

2015. január elején, egy csodaszép estét töltök majd az Operában, a Bohémélet című operát nézem/hallgatom majd.

Sírva fakadtam.
Mert nem kevesebbet, mint egy ÉLMÉNYT kaptam ajándékba. Csodálatos érzés volt!






*A címben szereplő nedűt születésnapi köszöntésként kaptam tegnap reggel, munkakezdés előtt J-től. Szerintetek bírom én az italt éhgyomorra? :o))))
(Minden baj nélkül elvégeztem a munkát.)


**Ilcsi meggyes-csokis sajttortája

Hozzávalók:

tésztához:

20 dkg. sima liszt
10dkg vaj
1 tojás
1 tojás sárgája
5 dkg. cukor
csipet só

krémhez:

kb. 1 kg meggy
25 dkg. mascarpone
5 dkg cukor

ganache:

3,3 dl Cserpes tejszín
27 dkg étcsoki (minimum 60 %-os)
3 dkg vaj
pici cukor (csak, ha nagyon szükségesnek tartod)

Elkészítés:

A lisztet a cukorral, csipet sóval elkeverem, majd a puha vajjal összemorzsolom. Végül a tojással összegyúrom. Kinyújtom, és egy 24 cm-es tortaformába helyezem, eligazgatom, sütőpapírt teszek rá rizzsel (babbal, vagy lencsével). 180 oC-on (légkeveréssel) 10 percig sütöm, akkor leszedem a tésztáról a rizst, sütőpapírt, és még 10 percig sütöm. Ha kész, kihűtöm.
A krémhez a lecsöpögtetett meggyet összeforralom a cukorral, majd alaposan lehűtöm, és beleforgatom a mascarponeba. A tésztára kenem. A tetejére langyos ganache kerül.
A kész tortát pár órára hűtőbe teszem.

( A ganache egészen egyedi a hozzávalók tekintetében. A tejszín mennyisége adott, ennyi egy adag boltban kapható Cserpes tejszín. A csokiból ennyi maradt a szaloncukrozás után. A vaj meg annyi, amennyi. De tökéletes ízű és állagú ganache lett. Pont olyan, amilyennek mi szeretjük!)




8 megjegyzés:

  1. Isten éltessen kedves Natimama! Még sokszor kapj finom tortát szülinapodra!

    ...és a néni ajándéka...megható gesztus, nem csodálom, ha megkönnyezted (még én is :))

    VálaszTörlés
  2. Vigyél sok zsepit az operába! Talán ez az egyik legcsodálatosabb és legmeghatóbb opera. Ráadásul a történet sok deja-vu élményt ad. Nagy kedvencem nekem is. Ahogy ismerlek beleszeretsz majd. Puszilom a nénit ismeretlenül is, mert a legszebb ajándékot adta a legkedvesebb embernek akit valaha ismertem. Szeretem érte nagyon, hogy ennyire jó volt hozzád.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viszek. Sok zsepit is, a fotómasinámat is.
      A néni tudja a fotómániámat, és ajánlotta, menjek legalább fél órával az előadás előtt. Hogy lássam a csodát, ami az Opera épülete. Mondta azt is, hogy lehet fényképezni (az előadást nem). Ő már csak tudja. A lánya csellista az Operaház zenekarában.

      Törlés
  3. Ők a létrás/mikrósak? :)
    Nagyon szép estét kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem.Létrás/mikróséknál ma voltam. És megleptek ők is. Még Zsebiék is kaptak ajándékot. :o)))

      Törlés
  4. Az Úr áldjon meg! Boldog születésnapot!
    Ezt a fincsi torta receptet elmentem, mert én is el szeretném késziteni :)
    Puszi neked, Mókuska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mókuska!
      Úgy örülök, hogy erre jártál!
      Néha adj hírt magadról, csimotákról, kérlek! :o)))
      A karácsonyi dobozkáidnak is nagyon örültem... :o))

      Törlés