Mottó

" A Nagyi azért kövér, mert tele van szeretettel."

2013. január 31., csütörtök

Mézeskalács januárban








Zsebinek annyiranagyon ízlett, amit karácsonyra készítettem, és volt még egy csomag mézes-fűszerem itthon, úgy gondoltam, nem tiltja semmilyen törvény a januári mézeskalácsot.

Összegyúrtam a tésztáját, s a receptben előírtak szerint pár órára hűtőbe tettem. Mert én szófogadó kislány vagyok...
Kb. egy hét múlva jutott eszembe, hogy tán ki kéne sütni. Mert hát úgy van az, hogy emberlánya tervez, a család/élet meg furtonfurt közbeszól. Aztán történnek mindenféle dolgok, amiktől emberlánya elfelejti még azt is, hogy a konyha arra való süssünk-főzzünk benne.
Ha Ilcsi nem kérdez rá, tán még most is a hűtőben pihen.
De rákérdezett. Én meg gyorsan, mielőtt a szerelők szétszedték a lakást, megsütöttem. 
Azt is mondja a recept, hogy előbb puhul a mézeskalács, ha almagerezdeket teszünk a süti mellé (szalvétába csomagolva) a dobozba. Máskor is bevált ez a praktika, alkalmaztam. 
A dobozt pedig betettem az ágy alá. 
Ma este villant bennem egyet a gondolat, tán meg kéne nézni, mizújs arrafelé, mézeskalácséknál. Bár sok reményt nem fűztem a produktumhoz... évek óta készítek karácsonyra, és mindig több hét telt el, mire fogyaszthatóvá vált*. Egyszer a húgomék azt  mondták, nekik márciusban (!) ízlett igazán.


Meglepetésemre, valami egészen finom, vaj-puha süteményre leltem. 

Még a végén megtanulok mézest (is) sütni! 


*almaszeletkékkel együtt is

10 megjegyzés:

  1. Nem is tudom... az én receptem olyan, hogy azonnal puha! :) Frissen fogyasztható. Nem is nagyon ér meg több napot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még nem sikerült rátalálnom olyan receptre, ami azonnal puha lett volna. Pedig kipróbáltam többet is az évek folyamán.
      Megtennéd, hogy leírod nekem?

      Törlés
  2. Én is várom a receptet, milyen furcsa az élet, a napokban nekem is ezen járt az agyam... :-)))

    VálaszTörlés
  3. 250 g mézet, 100 g vajat, 100 g cukrot kevergetve langyosra melegítünk.
    500 g sima lisztet elkeverünk egy csapott kávéskanálnyi szódabikarbónával, és 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverékkel, egy citrom reszelt héjával.
    Hozzáadjuk a mézes keveréket, és egy tojást, meg kettőnek a sárgáját.
    Összegyúrjuk, hűtőben pihentetjük, vékonyra nyújtjuk, és NAGYON RÖVID IDEIG sütjük. (4-5 perc) Forró sütőben.

    Ha a ti recepteket is ugyan ez, akkor csak szerencsém volt eddig! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Az enyém /legalábbis ez az utolsó, mert erre saccperkábé emlékszem még :o)))/ biztos nem ugyanez.

      Nincs külön tojássárgája, a fél kiló liszthez (ami teljes kiőrlésű rozsliszt) másfél deci méz kell, és egész csomag mézes fűszer. A többi hozzávaló mintha ugyanez lenne, de majd megnézem pontosan, ha előkerültek a receptes cuccaim valahonnan.
      A reszelt citromhéjat pedig nem írja a recept egyáltalán, azt én magamtól rakok mindenbe, MINDENBE, ami csak elbírja. Mert nagyon szeretem/szeretjük. :o)))

      Ki fogom próbálni a Te receptedet, amint rendben van a konyhánk.

      Törlés
    2. Majd írd meg, hogy sikerült e? :)

      Törlés
    3. Egy kicsit várnod kell. Most nem alkalmas errefelé a hely/az idő, hogy süssek.
      Talán majd húsvétra...



      Van húsvéti mézeskalács???? :o))))

      Törlés
  4. Csak naon halkan mondom, h. Zsebi-kuckósodási-szerelési híreket várok...
    Asse lenne baj, ha mindennek pozitív kicsengése lenne...

    VálaszTörlés